Yazılar

BESİNLERİN BİRLİKTELİK GÜCÜ

Yapılan araştırmalar bazı besinlerin birlikte tüketilmesinin daha yararlı olduğunu ortaya koymuştur.

Bu besinlere birkaç örnek verilebilir.

YUMURTA VE YEŞİL YAPRAKLI SEBZELER

Her beş kadından birinde görülen demir eksikliğine bağlı anemi (kansızlık) beslenme programlarında demirin besinsel kaynaklarına olan ilgiyi artırıyor. Vücut için biyoyararlığı artıracak nitelikte küçük değişiklikler emilimin artmasına yardımcı olabilir. Yumurta kaliteli bir protein kaynağı olmakla birlikte demir mineralinden de zengin bir besindir. Maydanoz, roka, tere, nane, biber gibi C vitamininden zengin sebzelerle birlikte tüketildiğinde vücut için kullanım oranı artar. Kırmızı et demirin en iyi kaynağı olmakla birlikte yine yeşil yapraklı sebzelerden oluşan bir salata ile tüketildiğinde biyoyoararlılığı artar. Kurubaklagiller demirin bitkisel kaynaklarıdır ve vücut için kullanım aşamasında kırmızı ve turuncu biber gibi yoğun C vitamini kaynaklarıyla tüktelmesi vücuda yarar sağlayıcı niteliktedir. Nohut, mercimek, fasulye gibi kurubaklagil yemeklerinin içine kırmızı biber ilavesi yapılabilir.


DOMATES VE ZEYTİNYAĞI


Likopen kuvvetli bir antioksidan olup domateste fazlasıyla bulunmaktadır. Likopenin vücutta kullanımını artırmak adına zeytinyağı ilavesinde bulunulabilir ve likopenin emilebilirliği artırılabilir. Bununla birlikte domates, havuç, kırmızı biber gibi kuvvetli keratinoidlerin zeytinyağı ile birlikte tüketiliyor olmasıda emilebilirliği artırmakla birlikte yapılan çalışmalarda kalp sağlığını desteklediği ortaya konulmuştur.


BALIK VE BROKOLİ


Balık, antioksidan kapasitesi yüksek ve vücutta birçok reaksiyonda yer alan selenyumun iyi bir kaynağıdır. Brokoli ise sulforaphan içerir yaplıan çalışmalar antioksidan kapasitesi yüksek bu iki bileşenin birlikte kullanılmasının kanser hücrelerine karşı daha etkili olduğunu işaret etmektedir.







Son Yazılar
Arşiv
Takipte kalın
  • YouTube Social  Icon
  • Twitter Social Icon
  • Instagram Social Icon